Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.


Kontakt

tel: +48 887 339 109
email: emk24@onet.pl
formularz

Obsługujemy siłowniki liderów rynku takich jak Nice, Faac, Came, Beninca, Sommer, Tousek, Gibidi, Proteco, Key, Hormann, Normstahl BFT ale i producentów mniej znanych jak: Marantec, Fadini, Life, LiftMaster i inni.

 


Przyjazd i oględziny napędu jest bezpłatny!

Mówiąc o bramach garażowych warto wspomnieć o rodzajach bram, wyszczególniamy grupy:

Segmentowe (najbardziej popularne), uchylne (stary typ, odchodzi się powoli ze względy na słabą izolację cieplną) i rolowane. Bramy segmentowe różnią się w kwestii zastosowanych sprężyn. Mamy tutaj do czynienia ze sprężynami naciągowymi, skrętnymi z przodu i skrętnymi z tyłu.

Jest jeszcze podział na sposób przesuwania paneli czyli pionowy (przemysłowe) i tradycyjnie poziomo.

W przypadku bram segmentowych szczególną uwagę należy zwrócić na wyważenie bramy, źle wyważona brama albo przy podnoszeniu wymaga użycia dużej siły a przy opuszczaniu opada z hukiem lub na odwrót. W przypadku gdy korzystamy z bramy podnosząc ręcznie jest to uciążliwe bo wymaga dużej siły fizycznej a w sytuacji gdy mamy napęd prowadzi do niekorzystnego obciążenia napędu. W sytuacji gdy nasz brama wyposażona jest w sprężyny skrętne i sprężyna pęknie należy jak najszybciej wymienić uszkodzony element a tym bardziej zaprzestać otwierania bramy siłownikiem. Opory wzrastają kilkukrotnie co może poważnie uszkodzić napęd. Innym elementem na jaki trzeba zwracać uwagę są linki, kiedy jedna z linek wyraźnie naciągiem różni się od drugiej może prowadzić do szybszego zużycia tej linki a w konsekwencji zerwania. Kiedy jedna z linek jest luźniej zamocowana może w pewnym momencie spaść z bębna i unieruchomić bramę, w takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana. Linka z wyraźnymi załamaniami nie nadaje się do ponownego użycia bo wcześniej czy później ponownie przeskoczy na bębnie lub spadnie unieruchamiając bramę.

 

Kolejnym punktem jest dobra kondycja rolek i ich odpowiednia regulacja. Kiedy panele bramy w pozycji „zamknięta” za mało dociskają uszczelki tracimy ciepło na skutek nieszczelności, z kolei zbyt mocny docisk powoduje szybsze zużywanie uszczelek (wycieranie, szczególnie pionowych) i zwiększone opory ruchu bramy co niekorzystnie wpływa na pracę napędu.

 

Izolacyjność cieplna bramy ma związek z właściwą regulacją i dobrą kondycją uszczelek. Po jakimś czasie, na skutek eksploatacji uszczelki w bramie mogą ulec uszkodzeniu (przetarcia, rozwarstwianie uszczelek pionowych, uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia, pogryzienia) co niekorzystnie wpływa na izolację cieplną pomieszczenia. W takich sytuacjach jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana uszczelek.

 

Z prostszych sposobów na sprawdzenia szczelności bramy jest zapalenie światła w garażu wieczorem gdy jest ciemno, zamknięcie bramy i wyjście na zewnątrz. Światło z wnętrza garażu przenika przez te miejsca w bramie gdzie mamy szczeliny.

Galeria