Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.


Kontakt

tel: +48 887 339 109
email: emk24@onet.pl
formularz

Obsługujemy siłowniki liderów rynku takich jak Nice, Faac, Came, Beninca, Sommer, Tousek, Gibidi, Proteco, Key, Hormann, Normstahl BFT ale i producentów mniej znanych jak: Marantec, Fadini, Life, LiftMaster i inni.

 


Przyjazd i oględziny napędu jest bezpłatny!

Sterowanie kilkoma bramami jednym piloltem

 

W sytuacji gdy mamy 2 lub więcej bram z automatem różnych firm (np: wjazd Beninca a garaż Nice) i korzystamy z 2 różnych pilotów możemy dla własnej wygody czy poprostu praktyczności przejść na jedną drogę radiową tak aby można było otwierać obie bramy jednym pilotem.

W tym celu wybieramy system na jaki chcemy przejść (bierzemy pod uwagę to który pilot jest bardziej praktyczny, ma solidniejszą konstrukcję, jest tańszy w zakupie lub poprostu bardziej nam się podoba). Przejście na wybraną drogę radiową polega na dołożeniu do napędu radia uniwersalnego. Jeżeli zdecydowaliśmy że chcemy przejść na drogę radiową Nice (sterować bramami pilotem Nice) do siłownika Beninca dokładamy radio uniwersalne Nice. Mając piloty 2 kanałowe (dwa przyciski ) wgrywamy nieużywany przycisk pilota do radia uniwersalnego które będzie sterować napędem Beninca. Efekt jest taki że przycisk którym sterowaliśmy bramą garażową nadal steruje tą bramą a drugi przycisk (wcześniej nieużywany) teraz steruje nam bramą wjazdową.

 

Inne kryteria jakie decydują o przejściu na określoną drogę radiową:

  • jeden z napędów może korzystać z drogi radiowej starego typu czyli kodów stałych (piloty są drogie, często już trudno dostępne poza tym mało bezpieczne bo ilość kombinacji w tego typu systemach to około 1000. Nowoczesne drogi radiowe dysponują kodem zmiennym z miliardami a często bilionami kombinacji)
  • "jedna z dróg radiowych słabo działa” tj. działa ale tylko bardzo blisko bramy( pewne systemy tracą zasięg),
  • działa ale nie zawsze (częstotliwość 433mhz jest bardzo popularna w różnych typach urządzeń np. alarmy samochodowe co generuje zakłócenia ) alternatywą jest częstotliwość 868Mhz w standardzie montowana w siłownikach niemieckich i austryjackich.
  • w sytuacji gdy posiadamy samochód wyposażony w system Home-Link (3 przyciski pod lusterkiem, na osłonie przeciwsłonecznej , na podsufitce nad lusterkiem itp.) warto wybrać drogę radiową która współpracuje z tym systemem

 

Inne informacje:

  • Można sterować więcej niż 2 bramami z jednego pilota, zależy to jedynie od ilości przycisków na pilocie, z reguły są piloty 1,2,3,4 kanałowe
  • Systemy na jakie można przechodzić nie ograniczają się do kilku firm takich jak Nice, FAAC, Came, Beninca, Sommer, Tousek, Normstahl, Hormann itd. Można przejść na dowolny system radiowy będący na rynku. Wszystko zależy od potrzeb.
  • Możemy przejść na system radiowy nie będący żadnym z systemów sterujących obecnie naszą bramą ( mając bramę wjazdową Beninca a garaż Nice możemy przejść na system np. Tousek powiedzmy bo chcemy niezawodności którą gwarantuje częstotliwość 868 Mhz.

Galeria